مبارزه منفی 1 (مکانیسم تحریم)ـ

همه حرف از تحریم می زنند. موجی هم راه می افتد و تأثیرات گذرائی بر جای می گذارد. اما برای اینکه تحریم ها کارآمد، مداوم، عینی و علمی باشد، باید روشن کرد که تحریم چگونه عمل می کند. مثلاً این روز ها خیلی از تحریم رادیو تلویزیون حرف می زنند. اما وقتی می پرسی چگونه و برای چه و جگونه اثر می کند، خیلی ها ندیدن برنامه های تبلیغی تخریبی رژیم را مطرح می کنند و دلیلشان این است که دیدن این برنامه ها اثر منفی بر مردم گذاشته و روحیه آنان را تضعیف می کند.

مردمی که در خیابان و زیر گلوله بوده اند که از دیدن فیلمش بیشتر نخواهند ترسید. اگر هم منظور دروغ پراکنی رادیو تلویزیون است که همه مردم می دانند دروغ است. به فرض اینکه چنین استدلالی را بپذیریم  باید دانست که ندیدن برنامه ضربه ای به رادیو تلویزیون نخواهد زد. پس باید اول پرسید:

1 ـ تحریم رادیو تلویزیون باید چگونه باشد؟

2 ـ از کجا بدانیم که همه در تحریم شرکت می کنند؟

3 ـ از کجا پی ببریم که تحریمها مؤثر بوده؟

4 ـ ضربه مالی وارده را چگونه ارزیابی کرده و نمود های تحریم ها چگونه نمایان می شوند.

در جواب به سؤالات فوق اول باید دید که منبع در آمد صدا سیما چیست و چگونه عمل می کند. در مورد بودجه دولتی که از ما کاری ساخته نیست. درآمد دیگر آن مربوط به تولید محصولات فرهنگی می شود که نباید خرید. در آمد دیگر صدا سیما مربوط به تبلیغات می شود.

در مورد تبلیغات ما نمی توانیم حساب کنیم که تولید کنندگان و تجار و وارد کنندگان کالا حاضر باشند میدان رقابت را خالی گذاشته و فرصت را به رقبای احتمالاً فرصت طلبشان بدهند.. بنابر این اگر هم تعدادی از مشتریان تبلیغاتی صدا سیما در همراهی مردم چند صباحی سراغ تبلیغات نروند زیاد دوام نخواهد داشت و تضمینی وجود ندارد که به تحریمشان ادامه دهند بخصوص که ضمن از دست دادن فرصت شغلی متحمل ضرر مالی نیز می شوند. از همه مهمتر اینکه چنین تحریم کنندگانی متعلق به توده مردمند و ضرر احتمالی آنها به زیان مردم خواهد بود. خوب باید چگونه عمل کرد؟ پادر هوا و شعاری نمیتوان کاری به پیش برد. باید عیناً و بطور آنالیز و موشکافانه تشریح کرد و رهنمود داد تا مردم بدانند کارشان مؤثر بوده و در چنین حالتی است که به تحریمها ادامه خواهند داد و از کارشان لذت خواهند برد ولو اینکه متحمل مشکلاتی بشوند. خوب  چگونه؟

رهنمود های خود را ارائه کنید تا پس از جرح و تعدیل و جمع بندی، بصورت مجموعه ای راهبردی و عملی به همه پیشنهاد و ارائه و نهایتاً بدان عمل شود.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: